مجله پیشگامان

آخرین اخبار تکنولوژی

مجله پیشگامان

آخرین اخبار تکنولوژی

  • ۰
  • ۰
معنی و نماد گل ها

هر گل نماد چیست؟

گل ها سمبل زیبایی هستند و نشان دهنده احساسات و عواطف انسان در شرایط مختلف . هدیه دادن گل برای هدیه گیرنده احساس خوشایندی را به وجود می آورد که به طور معمول نشانه علاقه و صمیمیت هدیه دهنده محسوب می گردد. اما هر کدام از گل ها معنا و مفهوم متفاوتی دارند و رنگ های آنها هر کدام یک معنی خاص را دارد . انسان ها، سال های زیادی است که جذب گل ها٬ زیبایی آن ها و رنگ و بوی آن ها شده اند. انسان ها روزانه هزاران گل به یکدیگر هدیه می دهند. معانی گل ها بی پایان است٬ هر گل نماد خاصی دارد٬ از جمله عشق٬ امنیت٬ آرامش و زندگی.

زبان گل‌ها در اوایل قرن هجدهم میلادی توسط ماری ورتلی (Mary Wortley) که همسرش سفیر ترکیه بود، وارد انگلستان شد. به نحوی که تا دوره‌ ویکتوریا، تقریبا هر گلی یک معنی مخصوص به خود را پیدا کرده بود. و هر گل پیام و مفهوم خاصی را می‌رساند. به عنوان مثال دسته ‌گل ممکن بود شامل گل‌‌های بابونه باشد که منظور یک زن از ارسال دسته گل بابونه می‌توانست «صبر داشتن» بوده باشد.

شما با دانستن پیام و معنی گل‌ها می‌توانید راحت‌تر و با دقت بیشتری گل‌های دلخواه تان را انتخاب کنید و  پیام خود را به طرف مقابلتان ارسال کنید.

معنی گل لاله

گل لاله

گل لاله در اصل ریشه در منطقه ی کشور ایران و ترکیه دارد که در قرن 16 میلادی به اروپا برده شد. در قرن 17 میلادی محبوبیت این گل در اروپا به ویژه هلند به قدری افزایش یافت که قیمت آن به صورت نجومی افزایش یافت و دیگر هر کسی توانایی خرید گل لاله را نداشت. گل لاله رنگ های زیادی دارد و هر رنگ نماد خاص خود را را داراست. لاله ی زرد نماد افکار شاد است٬ لاله ی سفید نماد بخشش و گذشت است٬ لاله ی بنفش نشان دهنده ی وفاداری همیشگی است. داستان شیرین و فرهاد را همه شنیده اند٬ زمانی که خبر دروغین مرگ شیرین به فرهاد داده شد٬ او از شدت ناراحتی با تیشه بر فرق سر خود کوبید و جان سپرد. در قصه های کهن فارسی گفته می شود که از هر قطره ی خون فرهاد یک لاله ی سرخ روییده که نماد عشق بی پایان و بسیار عمیق است.

معنی گل رز

گل رز

گل رز یکی از با قدمت ترین و محبوب ترین گل های جهان است. صدها سال است که نماد عشق است. در یونان باستان و روم باستان، برای مدتی طولانی، گل رز برای انتقال پیام هایی بدون استفاده از کلمات به یک دیگر اهدا می شد. در زبان لاتین کلمه ی محرمانه(Sub rosa) به معنی تحت رز است. این نشان دهنده ی اهمیت و کاربرد گل رز در انتقال پیام های محرمانه در اروپا بوده است.  اما هر رنگ گل رز معانی مختلفی را می رساند که در ادامه به توضیح هر رنگ میپردازیم

رز قرمز: رزقرمز کم رنگ به نشانه ” دوستت دارم” میباشد و رز قرمز پر رنگ به معنی زیبایی بیانتهاست. عشق بیریا ،زیبایی ،شجاعت و احترام از دیگر معانی آن میباشد.

رز زرد: امروزه رز زرد به معنی شادی و خوشحالی میباشد ولی درگذشته این رنگ رز معنی کاهش میزان علاقه و وفاداری را داشت. شادمانی، رفاقت، شوق، حسادت، آغاز دوباره و معذرت خواهی از دیگر معانی آن میباشد.

رز سفید: رزسفید به معنی عشق روحانی و پاک است و در دسته گل عروس به معنی احساس عاشقانه شادیآور و همچنین عشق مبارک و فرخنده میباشد. پاکی، معصومیت، سکوت، فروتنی و احترام دگر معانی آن است و با هدیه دادن این گل به طرف مقابل نشان خواهید داد که عشق و احترام شما نسبت به وی عمیق و خالصانه است.

رز ارغوانی: این رز به معنی تمایل و اشتیاق فرد به طرف مقابلاست.

رز نارنجی: رز نارنجی فریفتگی و دلباختگی را میرساند و گاه در معانی اشتیاق و آرزو نیز به کار میرود.

رز صورتی: رز صورتی کمرنگ به معنی تحسین، ستایش، وقار، شایستگی و زیبایی میباشد و رز صورتی پر رنگ بهمعنی تشکر از طرف مقابل است. قدر دانی، وقار، ستایش، همدلی، لطافت، شادکامی و بیان آنکه شما طرف مقابلتان را بسیار دوست داشتنی میدانید.

رز سفید: رز سفید به معنای پاکی، معصومیت، سکوت، فروتنی و احترام میباشد. با هدیه دادن رز سفید به طرف مقابل نشان میدهید که عشق و احترام شما نسبت به وی عمیق و خالصانه است.

معنی گل نرگس

گل نرگس

نماد تولد دوباره و آغاز نو است. نرگس زرد مترادف با فرا رسیدن فصل بهار و نو شدن و تازگی است. از همین جهت نرگس یکی از محبوب ترین گل ها برای آغاز دوباره ی یک ارتباط دوستانه و یا عاشقانه است. گل نرگس برای تولد نوزادان نیز استفاده می شود و معنی فرا رسیدن بهار زندگی کودک را دارد.

معنی گل کوکب

گل کوکب

گل کوکب سال هاست ک با بافت شاد و سرسبز خود همه را محسور خود کرده است. در دوران باستان تصور می شود با سوزاندن برگ های این گل، اهریمن از مردم دور خواهد شد و پاکی و خوبی جایگزین آن خواهد شد. از این رو گل کوکب نماد پاکی معنوی و عشق است٬ همچنین نماد صبر و شکیبایی نیز است.

معنی گل سنبل

گل سنبل

گل سنبل که یکی از هفت عضو سفره های هفت سین ایرانی هاست، یکی از پر مفهوم ترین گل های موجود است. محبوبیت گل سنبل به ایران باستان باز می گردد و ریشه در باور های کهن ایران باستان دارد. زمان گل دهی سنبل اوایل بهار است و رنگ های سفید٬ صورتی٬ بنفش٬ قرمز و نارنجی و حتی آبی را در بر می گیرد . سنبل بنفش نماد بخشش و ابراز تاسف است پس اگر اشتباهی کرده اید و قصد ابراز پشیمانی را دارید از سنبل بنفش استفاده کنید. سنبل سفید نماد دوست داشتنی بودن و سنبل زرد نماد حسادت است.

معنی گل لیسیانتوس

گل لیسیانستوس

لیسیانتوس گل ابراز تشکر و قدردانی است. برای دسته گل عروس یا تبریک سالگرد ازدواج می توانید از لیسیانتوس استفاده کنید چون این گل نماد زندگی طولانی دونفر با یکدیگر است. لیسیانتوس صورتی هدیه ای مناسب برای مادری است که تازه نوزادی را به دنیا آورده است. لیسیانتوس قرمز نماد عشق و احساسات، لیسیانتوس زرد نماد شادی و انرژی مثبت و رنگ بنفش آن نماد وفاداری و محبت است. اگر شخصی را دوست دارید، حتما در دسته گل خود از لیسیانتوس بنفش استفاده کنید.

معنی گل میخک

گل میخک

گل میخک ٬ یکی از گل هایی بود که در مراسم تاج گذاری پادشاهان یونان باستان مورد استفاده قرار می گرفت. این گل٬ امروزه نشانه ی عشق، افتخار، برتری و جذابیت است. میخک پیام آور دوستی، افتخار و زیبایی است و رنگ های مختلف آن معنی متفاوتی دارند . گل میخک قرمز کم رنگ، نشانگر تحسین و گل میخک قرمز پر رنگ نشانگر عشق و احساسات بسیار عمیق است.  میخک قرمز نماد عشق و تحسین است. میخک بنفش به معنای غیرقابل پیش بینی بودن است و میخک سفید به معنای خوش شانسی، پاکی و عشق خالص است.

معنی گل داوودی

گل داوودی

سابقه ی این گل به قرن 15 قبل از میلاد مسیح بر می گردد. در اساطیر یونانی معنی طلایی و هم رنگ طلا را داشته است. گل داودی نشانه طول عمر است. هدیه دادن گل داوودی می تواند به این معنا باشد که فرد گیرنده ی گل برای اهدا کننده دوست فوق العاده ای است.  این گل نماد مثبت بینی، شادی و زندگی طولانی است. رنگ سفید آن نماد وفاداری به معشوق و نماد غم و اندوه در فرهنگ ایرانی، رنگ قرمز نماد عشق و رنگ زرد آن نماد عشق یک طرفه است.

معنی گل گلایل

گل گلایل

گل گلایل (GLADIOLUS) در زبان لاتین به معنی شمشیر است. جایگاه اصلی این گل به شمال آفریقا و منطقه ی مدیترانه بازمی گردد. گل سوسن نماد قدرت و تمامیت و کمال اخلاقی است. اما گل گلایل سفید به معنی روان پاک است و برای ادای احترام به درگذشتگان استفاده می شود.

معنی گل ادریسی

گل ادریسی

این گل اولین بار در ژاپن کشف شد و گل ادریسی (HYDRANGEA) نامگذاری شد. معنی این لغت در زبان یونانی آب و ظرف آب است. علت این نامگذاری، نیاز زیاد این گل به آب است. گل های ادریسی ستاره ای شکل هستند و دارای محدوده ی سفید رنگ مایل به آبی، صورتی و بنفش روشن هستند. گل ادریسی نماد صداقت و بی ریایی و بیان گر سپاس گزاری است.

معنی گل زنبق

گل زنبق

گل زنبق یا گل آیریس (IRIS)٬ در یونان باستان در کنار مزار مردگان کاشته می شد. همچنین در تاج فرمانروایان یونانی طرح هایی از زنبق دیده می شد. در دین زرتشتی نیز زنبق جایگاه ویژه ای دارد. گل زنبق نماد خرد و دانایی٬ حکمت و ایمان است.

معنی گل ارکیده

گل ارکیده

ارکیده یکی از جادویی ترین گل های زینتی موجود است که رنگ ارغوانی روشن آن در کنار تجملی و با شکوه بودن ارکیده٬ نماد عشق و زیبایی و قدرت است. همچنین گل ارکیده ی صورتی نماد محبت خالص است. تمام رنگ های ارکیده نماد عشق و زیبایی اند اما هر رنگ آن معنای خاصی هم دارد. ارکیده ی قرمز نماد عشق، ارکیده ی سفید نشان فروتنی، ارکیده ی بنفش نماد تحسین، احترام و وفاداری و ارکیده ی زرد نماد شادی و شروع دوباره است. پس اگر به دنبال آشتی و از سرگرفتن رابطه تان هستید، می توانید از ترکیب ارکیده ی زرد و قرمز در میان گل هایتان استفاده کنید.

معنی گل آفتابگردان

گل آفتابگردان

این گل نماد زندگی طولانی و شاد، احترام و افتخار به شخص مقابل و نشان وفاداری نسبت به معشوق است. به همین دلیل آفتابگردان انتخاب مناسبی برای گل مراسم سالگرد ازدواج، جشن تولد و عروسی است و می توانید آن را در کنار گل های دیگر در یک دسته گل استفاده کنید.

معنی گل آلاله

گل آلاله

این گل زیبا در رنگ های زیادی وجود دارد و مهم ترین پیام آن شادی و نیت خیر است. همچنین رنگ زرد آن به معنای شروع دوباره و دوستی است. اگر می خواهید شخص مقابل تان از نیت خوبتان باخبر شود، دسته گلی از آلاله برای او بفرستید.

معنی گل آلستر

گل آلسترومریا

نماد ثروت، خوشبختی، شانس و دوستی است. رنگ صورتی و قرمزآن نشان گرمی و ابراز محبت نسبت به گیرنده ی گل است و رنگ نارنجی آن به معنای سخت کوشی در راه رسیدن به هدف است. ترکیب آلسترومریای زرد و سفید نشان دهنده ی اهمیت و نگرانی شما نسبت به یک بیمار است.

معنی گل آماریلیس

گل آماریلیس

این گل به طور کلی نماد اعتماد به نفس، قدرت و زیبایی است. رنگ قرمز آن نماد عشق و احساسات قوی و رنگ نارنجی نشان سلامتی و شادی است. ‌آماریلیس سفید هدیه ی مناسبی برای خانم هاست چون مفهوم زنانگی و پاکی را با خودش دارد. همچنین از رنگ صورتی آن می توانید برای نشان دادن محبت به همه ی آدم ها بدون در نظر گرفتن سن و جنسیت شان استفاده کنید.

معنی گل آنتوریوم

گل آنتوریوم

با گل های قلبی شکلش نماد مهمان نوازی، شادی و فراوانی است. رنگ سفید نشان دهنده ی پاکی و بی گناهی، رنگ قرمز نشان دهنده ی عشق و علاقه و رنگ صورتی نشان دهنده ی عشق مادرانه و اشتیاق است. می توانید از این گل در میهمانی هایتان و برای تبریک در موقعیت های ارتقای شغلی و فارغ التحصیلی استفاده کنید.

گل آنمون

مهم ترین پیام آنمون،‌ شکوفایی و پیش بینی مثبت برای آینده است چون این گل در هنگام شب بسته و صبح دوباره باز می شود. پس برای کسی که در شرف ازدواج است یا به تازگی دارای فرزندی شده است، این گل انتخاب خوبی است. همچنین آنمون سفید نماد پاکی و یادبود درگذشتگان و آنمون قرمز و صورتی نماد عشق فراموش شده است.

گل لیلیوم

گل لیلیوم

این گل زیبا نماد پاکی، زیبایی و اعتماد است. لیلیوم سفید نماد فروتنی و نجابت، لیلیوم نارنجی نماد افتخار و اشتیاق و لیلیوم زرد نماد خوشنودی، سلامتی و بهبودی است. اگر به مراسم عروسی می روید، در دسته گل خود از گل لیلیوم صورتی استفاده کنید چون  رنگ صورتی آن نماد خوشبختی است.

نماد گل مریم

گل مریم

این گل معطر و زیبا نماد نجابت، پاکی و صداقت در عشق است و اگر آن را به معشوق خود هدیه دهید، به این معناست که به پاکی و نجابت او ایمان دارید.

  • ۹۸/۰۴/۲۵
  • شرکت پیشگامان دامنه فناوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی