مجله پیشگامان

آخرین اخبار تکنولوژی

مجله پیشگامان

آخرین اخبار تکنولوژی

  • ۰
  • ۰

خارش سر و رفع آن

درمان خارش سر

  • 20 گرم سدر را با ۱۰ گرم جوش شیرین و ۵ گرم ماست مخلوط کرده، به پوست سر بمالید.
  • به مقداری مساوی سدر، شاه تره و جوش شیرین را با هم مخلوط کرده و به آن ماست اضافه کنید تا خمیر شود. سپس به پوست سر بمالید.
  • گل بابونه ی شیرازی را آسیاب کنید تا نرم شود. سپس مقداری آب به آن اضافه نمایید تا خمیر گردد و مانند حنا به سر بمالید. گل بابونه ی شیرازی برای خارش سر و نرمی و زیبایی مو مؤثر است.
  • سدر را با گل ختمی و گل بابونهی شیرازی مخلوط کرده و به آن آبغوره اضافه کنید تا خمیر شود. سپس آن را به سر بمالید.

درمان کورکهای سر

یک یا چند عدد از داروهای طبیعی زیر را انتخاب کرده و سرتان را با آن شستشو دهید.

 مورد، گل بنفشه، شنبلیله، آب کرفس، گل ریواس، شاه تره و سیاه دانه.

مراحل رشد مو

رشد مو سه مرحله دارد: مرحله ی رشد، مرحله ی استراحت و مرحله ی ریزش، در هر زمان، ۸۵ تا ۹۵ درصد موهای سر در مرحله ی رشد می باشند و ۵ تا ۱۵ درصد در مرحله استراحت هستند. اگر برای مو مشکلی پیش نیاید، میانگین طول عمر یک تار مو ۴ سال است.

جدول مراحل رشد مو

 مراحل رشد مو

مرحله ی آناژن : در این مرحله سلول ها تقسیم شده و به سمت بخش فوقانی پیاز مو حرکت می کند ( همان سلول های مرده). در خلال این مرحله ی رشد، این سلول ها طویل تر و بزرگتر می شود.

مرحله کاتاژن : در این مرحله مو از رویش باز می ماند و از منبع تغذیه ی خود جدا می شود. فولیکول مو چروک خورده و جمع می شود و هیچ رنگ بیشتری به مواضافه نمی شود.

مرحله ی تلوژن : این مرحله یک مرحله ی استراحت است که بعد از آن مو می ریزد و یک چرخه ی رشد جدید شروع می گردد. در این مرحله مو با کمترین کشیدگی کنده می شود و یا یک موی جدید موی قدیمی را به طرف خارج می اورد و مو می افتد .

منبع : گالری فرنگیس

  • ۹۷/۰۶/۲۲
  • شرکت پیشگامان دامنه فناوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی